අපේ ටෙලි නාට්ය ආරමිභ
වන්නේ ඉංග්රිසි සෝප් ඔපෙරාව පුර්වාදර්ශය කරගෙනය.දිමුතු මුතු හා ලා හිරැ දහසක් යනු
අපේ මහඟු ටෙලි නාට්ය ආරම්භයයි.දිමුතු මුතු ආදර කතාවකි.මන්දගාමි චලනයෙන් යුතු
හැසිරීම් සහිත නළු නිළි රඟපෑම් සිනමාව දැක පුරුදු අප රට ජනයාගේ හාස්යයට ලක්වන
තරම් ඇතැම් විට විකාර ස්වරූපයක් ඉසිලූ බව කීම අසත්යයක් නොවේ.ලා හිරුදහසක් දිගින්
දිගට කොටස් ගණනාවක් ඉදිරියට ඇදුණු අර්ධ නාගරික ප්රදේශයක් පසුබිම් කර ගත් විසිරුණු
කතා පුවතක් සහිත සංවාද බහුල නාට්යයක් විය.එහිද ගැඹුරින් සළකා බැලිය යුතු චරිත හෝ
පුවතක් තිබුණේයැයි කිව හැකි නොවේ.
මෙලෙස ආරම්භවු අපගේ
රූපවාහිනි නාට්ය අද වනතුරුත් සැලකිය යුතු දියුණුවක් පෙන්වූ අවස්ථා ඉතා විරලය.හරවත්
කතා පුවතක් උසස් රංගනයකින් යුතුව ඉදිරිපත්වූ අවස්ථා ඉතා දුලබය. හොඳ ටෙලි නාට්ය
වශයෙන් පෙළ ගස්වා හුවා දැක්වෙන බොහෝ නිර්මාණද
උසස් කලා කෘතීන් වශයෙන් හඳුනාගත හැකි ඒවා නොවේ.ඇතැම් ටෙලි නාට්ය ව්යාජ ගැඹුරු
බවක් ආරෝපනය කරගත් රස හීන නිරර්ථක ප්රයත්නම විය.අපගේ ටෙලි නාට්ය වංශය තුළ
පැහැදිළිව හඳුනා ගත හැක්කේ බහුතර ජනතාවකගේ පිළිගැනිමට ලක්වූ ජනප්රිය නිර්මාණ
අතළොස්සක් පමණය.දුදරුවෝ,. යසෝ රාවය., පළිඟු මෑණිකේ, ගිරය.,කන්දේ ගෙදර.,නෑදෑයෝ, සත්පුර වැසියෝ,.සූරිය දරුවෝ, කඩුල්ල, වෙද හාමිනේ, දඩු බස්නාමානය, අසල් වැසියෝ, සෙනෙහෙවන්තයෝ, අඹ යාළුවෝ යන නාට්ය
පළමු විකාශන කාලය තුළදී සියයට හැටත් අසූ පහත් අතර ප්රතිශතයකින් ප්රේක්ෂක
නැරඹුම්සංඛ්යාව වාර්තාගත කිරීමට සමත්ව ඇත.මේ බව අදාළ වර්ෂවල පිළිගත් සමීක්ෂණ
වාර්තා පිරික්සීමෙන් ඉදුරා දැන ගත හැකිය.මෙයින් කියවෙන්නේ එම ටෙලි නාට්ය අදාළ
විකාශන කාලය තුළදී සමස්ත ප්රේක්ෂක ප්රමාණයෙන් බහුතර සංඛ්යාවකගේ සැළකිල්ලට භාජනය
වූ බවයි. එය එසේ නමුත් ඉහතකී ජනප්රිය ටෙලි නාට්ය නිර්මාණ උසස් නිර්මාණමයැයි
නිශ්චිතවම කිව නො හැක්කේ ඒවාද නොයෙක් අඩු ලුහුඩුකම් නිසා කලාත්මක බවින් හාඋසස් ගති
ලක්ෂණවලින් පූර්ණව නොමැති බැවිනි.ඉහතකී නාට්යවලින් බොහොමයක් අදාළ වර්ෂවලදී
සම්මාන ඇගයීම්වලටද භාජනයවී ඇති බව පැහැදිළිව ඇත.එසේ වුවත් සාහිත්ය කලා විද්වතුනගේ
ප්රමාණවත් විචාරයනට හෝ ප්රමාණවත් විධිමත් ඇගැයීම් වලට හෝ අපගේ ටෙලි නාට්ය
නිර්මාණ මෙතෙක් භාජනය වී නොමැත.එම
නිසා අපගේ ටෙලිනාට්ය පෙර කෙබදු ප්රමිතියකින් පැවතියේදැයි හරියටම කිව නොහැකිය.
ඉහත සදහන් පසුබිම අනුව වර්තමානය ගැන විමසා බලන විට අද
අපට පෙනෙන්නට තිබෙන්නේ ඉතා කනගාටුදායක තත්යවක් බව පෙනේ. තම තමන්නේ නාලිකාවල
පෙන්වනු ලබන ටෙලි නාට්ය වැඩිම ප්රතිශතයක ජනතාවක් නිතිපතා නරඹන බව හුවා දැක්වීමට
නාලිකාවන් අතර ලොකු ප්රචාරක තරගයක් පවතින බව පැහැදිළිය.ඒ අතර ඇත්තටම ඒවා නරඹන
සංඛ්යාව පුදුම සහගත අන්දමින් පහත බසිමින් පවතින බව පැහැදිළිව පෙනේ.එදා ටෙලි නාට්ය
බැලූ ජනතාවගෙන් සියයට හැත්තෑවක පමණ ජනතාවක් අද ටෙලි නාට්ය නරඹන්නේ නැති බව ප්රකට
කරුණකි.උගතුන් ශිෂ්යයින් මෙන්ම සාහිත්යකාමී පුද්ගලයින් අද රූපවාහිනී නාට්ය හැර
දමා වේදිකා නාට්ය හා සිනමාව රස විදීමේ තත්වයට පත්ව සිටී.නිතිපතා විකාශය වන
අරුත්සුන්, රස හීන වල්පල් ලටපට ,වලින් පිරුණු ටෙලි නාට්යයැයි
කියනු ලබන විකාර දර්ශනයන් නැරඹීමට ඉතිරිව සිටින්නේ දැන නුවනින් ඉතාම පහළ ස්ථරයක
සිටින ඇබ්බැහිවූ පිරිසක් පමණය.මේ ප්රවාහය හමූවේ දැනුදු ඉද හිට විකාශය කෙරෙන
ස්වයංජාත වැනි හොදනිර්මාණද අපතේ ගසාගෙන යන අයුරු කනගාටුදායකය.ටෙලි නාට්යයේ
වර්තමානය එලෙසය.ඒ අනුව අනාගතය ගැන කියනුම කවරේද??.......
2012 11 17
අද ටෙලි යනු ව්යාපරයකි. ආයෝජනයට සරිලන මිලක් වෙළද පොලේ දී ලැබේ නම් එපමණකි.
ReplyDelete